http://www.counselling.nl
Stichting Counselling - counselling.nl - Gcoach.nl
Academie voor Counselling en Coaching
Sinds 14 Februari 1996 een begrip.
Home - Sitemap - Contact

Counselling en Coaching Opleidingen - Praktijkdag 2
De Beroepsopleiding Counselling en Coaching richt zich voor het
grootste deel op Counselling en een deel op het Coaching.
Tijdens de trainingen leer je goed Counsellen en Coachen.
Algemeen:
Inschrijven
Actie
Prijzen
Nieuwsbrief
Brochure Downloads
Opleiding
FAQ - Veel gestelde vragen
Open Dagen
Examen

Overzichten:
Steden - Trainers - Data
Live Online Praktijktraining
De Opleidingen
Info voor alle Opleidingen

Mail ons
met al je vragen
Counsellingsopleiding en Coachingsopleiding
tot Academisch Counsellor en Coach (AC)
Praktijktrainingen
- Dag 2 (of Avond 3 en 4)

Je kunt het hele Praktijkboek voor de Trainingen hier Downloaden.
Daarin staan vele extra oefeningen en hulpen om je leerdoelen te behalen.

Let op: Hier staat een praktijkdag van onze coachopleiding als voorbeeld. Onze trainingen zijn levend, dynamisch en steeds anders, dus niet exact gelijk aan wat hier staat.

5a (30)Wat is Counselling?
Wat is het verschil / de overeenkomst tussen counselling en andere vormen van helpen?
Groepsbrainstormen. (30)

5b (30) Emoties voelen / herkennen (non-verbaal).
Kies een emotie / gevoel.
Leef je intens in en ervaar in alle aspecten die emotie.
Loop met dat gevoel door de ruimte en begroet elkaar. (15)
Evaluatie met de hele groep. (15)

5c (30) Welk probleem speelt er?
Werk in groepjes van 3 (CCO).
De cliënt heeft een echt probleem (niet te zwaar) of speelt (zie bij de cases) een probleem.
De counsellor exploreert d.m.v. counseltechnieken het probleem. (5)
De observeerder kijkt welke technieken er gebruikt worden en hoe het gesprek verloopt.
Na afloop geeft men elkaar feedback. (5)
Wissel 2 keer van rol.

6 (90 )Blijf bij de cliënt.
Werk in groepjes van 3 (CCO).
De cliënt heeft een echt probleem of speelt (zie bij de cases) een probleem.
De counsellor blijft bij de cliënt door te reflecteren, focussen en stilte. (15)
Blijf bij de cliënt (en los niets op of vlucht niet weg van de gevoelens, verzacht ze niet etc.).
Neem de emoties waar, verken ze in de diepte, zonder oordeel.
Wissel 2 keer van rol.
Evalueer de gesprekken / emoties in je groepje. (15)
Evalueer de gesprekken / emoties met de hele groep. (30)

7a (60) Counsel hoe het niet moet.
Werk in groepjes van 3 (CCO).
De cliënt heeft een echt (klein) probleem of speelt (zie bij de cases) een probleem. De counsellor gaat tegen alle regels in en maakt zoveel mogelijk fouten. (10)
De observeerder noteert wat hij / zij fout doet en hoe de cliënt hierop reageert.
Wissel 2 keer van rol.
Evalueer met de hele groep welke fouten er gemaakt werden en hoe het wel hoort. (30)

7b (30) Spiegelen.
Werk in een groepje van 2.
Zit tegenover elkaar. De eerste vertelt een verhaal, de tweede observeert en spiegelt hem / haar. (10)
Wissel van rol.
Evalueer met elkaar. (10)

8a (60) Vertrouwensband.
Werk in groepjes van 3 (CCO).
De counsellor bouwt een vertrouwensband op met de cliënt. (15)
Wissel 2 keer van rol.
Evalueer met de hele groep hoe je een vertrouwensband kunt opbouwen. (15)

8b (30) Onmiddelijkheid - Directheid - Assertiviteit - Echtheid.
In groepjes van 3.
Hoe ervaren wij elkaar? Wat vinden we van elkaar? Wat voelen we bij elkaar? (15)
Evalueer met de hele groep. (15)
 
Missie | Algemene Voorwaarden | Ethische Code | Policies | Disclaimer | Copyright ©