http://www.counselling.nl
Counselling en Coaching Opleidingen - www.counselling.nl
De Academie voor Counselling en Coaching
Sinds 1996 een begrip.
Coachopleiding - De Opleiding Mensgericht Coachen - Dag 2
Onze  coachopleiding heet mensgericht coachen.
Daarbij staat de mens die je coacht - in zijn totaliteit - centraal.
Tijdens deze opleiding word je in korte tijd professioneel coach.
Algemeen:
Inschrijven
Actie
Prijzen
Nieuwsbrief
Brochure Downloads
Opleiding
FAQ - Veel gestelde vragen
Open Dagen
Examen

Overzichten:
Steden - Trainers - Data
Live Online Praktijktraining
De Opleidingen
Info voor alle Opleidingen

Coachopleiding tot Academisch Coach (AC)
Praktijktraningen  - Dag 2 (of Avond 3 en 4)

Je kunt het Praktijkboek van de coachopleiding en oefeningen hier Downloaden.

Let op: Hier staat een praktijkdag van onze coachopleiding als voorbeeld. Onze trainingen zijn levend, dynamisch en steeds anders, dus niet exact gelijk aan wat hier staat.

5a (30) - Wat zijn Counselling en Coaching? - Groep.
Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen counselling en coaching?
Groepsbrainstormen. (30)

5b (30) - Emoties voelen / herkennen (non-verbaal) - Groep.
Kies een emotie / gevoel.
Leef je intens in en ervaar in alle aspecten die emotie.
Loop met dat gevoel door de ruimte en begroet elkaar. (15)
Groepsevaluatie. (15)

5c (30) - Welk probleem speelt er? - 3 Mensen (CCO).
De cliŽnt heeft een echt probleem (niet te zwaar) of speelt (zie bij de cases) een probleem.
De coach exploreert d.m.v. de technieken het probleem. (5)
De observeerder kijkt welke technieken er gebruikt worden en hoe het gesprek verloopt.
Na afloop geeft de observeerder feedback aan de coach. (5)
Wissel 2 keer van rol.

6 (90) - Blijf bij de cliŽnt - 3 Mensen (CCO).
De cliŽnt heeft een echt probleem (niet te zwaar).
De coach blijft bij de cliŽnt door te reflecteren, focussen, stilte en empathie. (15)
Blijf bij de cliŽnt (en los niets op of vlucht niet weg van de gevoelens, verzacht ze niet etc.).
Neem de emoties waar, verken ze in de diepte, zonder oordeel.
Wissel 2 keer van rol.
CCO-Evaluatie. (15)
Groepsevaluatie: Hoe is het voor de cliŽnt? Hoe goed lukt het volgen, zonder te sturen? (30)

7a (60) - Coach hoe het niet moet - 3 Mensen (CCO).
De cliŽnt heeft een echt (klein) probleem of speelt (zie bij de cases) een probleem.
De coach gaat tegen alle regels in en maakt zoveel mogelijk verschillende fouten. (10)
De observeerder noteert wat de coach fout doet en hoe de cliŽnt hierop reageert.
Wissel 2 keer van rol.
Groepsevaluatie: Welke fouten werden er gemaakt? Wat was het effect ervan voor de cliŽnt? (30)

7b (30) - Feedback - Groep.
Een coach coacht voor de groep een cliŽnt met een eenvoudig probleem. (10)
(Het maakt niet uit of er veel zaken goed of fout gaan, het gaat om de feedback die volgt.)
Leden van de groep geven na afloop feedback. Gebruik een feedbackformulier.
De trainer leert wat juiste / zinvolle feedback is en wat minder goede feedback is. (20)

8a (60) - Vertrouwensband - 3 Mensen (CCO).
De coach bouwt een vertrouwensband op met de cliŽnt. (15)
Wissel 2 keer van rol.
Groepsevaluatie: Hoe kun je een vertrouwensband opbouwen? Wanneer krijg je als cliŽnt het gevoel dat je een coach kunt vertrouwen? (15)

8b (30) - Onmiddelijkheid - Directheid - Assertiviteit - Echtheid - 3 Mensen.
Hoe ervaren wij elkaar? Wat vinden we van elkaar? Wat voelen we bij elkaar? (15)
Groepsevaluatie: Hoe kunnen we op een nette manier zeggen wat we voelen en denken? (15)
 
Missie | Algemene Voorwaarden | Ethische Code | Policies | Disclaimer | Copyright ©