http://www.counselling.nl
Counselling en Coaching Opleidingen - www.counselling.nl
De Academie voor Counselling en Coaching
Sinds 1996 een begrip.
Coachopleiding - De Opleiding Mensgericht Coachen - Dag 5
Onze  coachopleiding heet mensgericht coachen.
Daarbij staat de mens die je coacht - in zijn totaliteit - centraal.
Tijdens deze opleiding word je in korte tijd professioneel coach.
Algemeen:
Inschrijven
Actie
Prijzen
Nieuwsbrief
Brochure Downloads
Opleiding
FAQ - Veel gestelde vragen
Open Dagen
Examen

Overzichten:
Steden - Trainers - Data
Live Online Praktijktraining
De Opleidingen
Info voor alle Opleidingen

Coachopleiding tot Academisch Coach (AC)
Praktijktraningen  - Dag 5 (of Avond 9 en 10)

Je kunt het Praktijkboek van de coachopleiding en oefeningen hier Downloaden.

Let op: Hier staat een praktijkdag van onze coachopleiding als voorbeeld. Onze trainingen zijn levend, dynamisch en steeds anders, dus niet exact gelijk aan wat hier staat.

17a (45) - Verstandhouding - 5 Mensen.
Brainstorm: Wat kan ik doen als coach om te zorgen voor een goede verstandhouding (vertrouwensband) met mijn cliŽnten. Zorg voor zeker 101 ideeŽn. (20)
Stel een individuele Top 10 samen van zaken die je gaat doen. Draag dat lijstje bij je. (10)
Groepsevaluatie: Ieder leest zijn of haar Persoonlijke Top 10 voor. Ontdek de overeenkomsten en verschillen. Mogelijk kun je je Top 10 aanpassen. (15)

17b (45) - IntuÔtie - 5 Mensen.
Brainstorm: Hoe kan ik zuiver in contact staan met mijn intuÔtie? Zorg voor 30 ideeŽn. (20)
Stel een individuele Top 3 samen van zaken die je gaat doen. Draag dat lijstje bij je. (10)
Groepsevaluatie: Ieder leest zijn Persoonlijke Top 3 voor. (15)

18a (45) - Het eerste contact (CCO).
Ga met de ruggen tegen elkaar zitten of gebruik je mobieltje.
Een cliŽnt die mogelijk behoefte heeft aan personal coaching belt je (coach) op. Hij of Zij heeft je telefoonnummer gehad van een goede vriend, maar wil eerst weten wie je bent, wat je doet, wat coaching is, wat het kost, of het wel zal helpen voor hem of haar,.... etc.
Als coach help je je potentiŽle cliŽnt over de drempel heen, zodat je eventueel tot een eerste afspraak kunt komen. (10)
Wissel 2 keer van rol.
CCO-evaluatie: Wat deed de coach goed? Wat kan worden verbeterd? (5)
Groepsevaluatie: Waar letten we op als we een potentiŽle cliŽnt voor het eerst spreken. (10)

18b (45) - Je voelt er niet veel voor om een cliŽnt te helpen - 3 Mensen (CCO).
Tijdens het eerste gesprek blijkt dat je potentiŽle cliŽnt verwachtingen heeft (van jou, coaching of zichzelf) waarmee je hem niet kunt helpen. Leg op een zo ethisch mogelijke manier uit dat je je cliŽnt hiermee niet kunt helpen. Bespreek met je cliŽnt welke wegen er wel mogelijk zijn. (10)
Wissel 2 keer van rol.
CCO-evaluatie: Wat deed de coach goed? Wat kan worden verbeterd? (5)
Groepsevaluatie: Wanneer help je iemand wel en wanneer niet? (10)

19 (90) - Weerstanden - 3 Mensen.
Als coach krijg je een cliŽnt die gestuurd is door zijn baas. Na 4 jaar trouwe dienst en prima inzet, is de productiviteit van de werknemer de afgelopen maanden gedaald. Hij wil er niet over praten en meldt zich steeds vaker ziek. Hij bezoekt je alleen maar, omdat hij gestuurd is en zit zijn tijd bij jou wel uit. Je cliŽnt gelooft niet dat coachen zal helpen en vraagt zich af wat je aan zijn baas rapporteert. Je hebt nu een eerste gesprek en kijkt of je samen tot een coachingscontract kunt komen. (15)
CCO-evaluatie: Hoe goed ging de coach om met de weerstanden? (5)
Wissel 2 keer van rol.
Groepsevaluatie: Hoe kun je met weerstanden omgaan? (10)

20 (90) - Feedback geven en ontvangen - 5 Mensen.
Bedenk met elkaar een origineel script voor 2 opeenvolgende toneelstukjes. De sketches hebben als doel om managers te leren op de juiste wijze feedback te geven aan hun medewerkers. Laat een reeks voorbeelden zien met verkeerde feedback en daarna juiste feedback en wat de gevolgen daarvan zijn. Gebruik overdrijvingen, humor, drama, expressie etc. (45)
Iedere groep van 5 mensen geeft een uitvoering voor de hele groep (managers). (10)
Groepsevaluatie: Hoe ging het creatieproces? Vragen over feedback? (15)
 
Missie | Algemene Voorwaarden | Ethische Code | Policies | Disclaimer | Copyright ©